Логічні перлинки для маленької дитинки (комплекс розвиваючих ігор з логіко – математичної діяльності для дітей молодшої групи)  
          
                          Вересень
                          I тиждень
        1. Дидактична гра «Фарбування води».
  Програмовий зміст: Формувати у дітей уявлення про різні відтінки кольору. Словник: «світлий», «темний», «світліше», «темніше».
           2. Дидактична гра «Крамниця».
  Програмовий зміст: Розвивати пам’ять.  Сприяти виявленню добрих почуттів і відносин.
           3. Дидактична гра «Які звуки можна почути?»
  Програмовий зміст: Вчити визначати, які звуки можна почути, дивлячись на картинку ( тварини, предмети), звуконаслідувати їх голосом.

                            II  тиждень
1.    Дидактична гра «Додай необхідні частини до автомобіля».
  Програмовий зміст: Вчити дітей віднаходити необхідні деталі до автомобіля. Сприяти активному маніпулюванню. Розвивати логічне мислення.
            
            2. Дидактична гра «Запам’ятай візерунок».
  Програмовий зміст: Вчити запам’ятовувати візерунок та викладати його. Розвивати зорову пам’ять, увагу, дрібну моторику рук.
           
           3. Дидактична гра «Визнач настрій».
  Програмовий зміст: Дати поняття про розподіл емоцій на позитивні й негативні. Сприяти прояву емоцій та відчуттів різними соціально – мімічними способами (словниковим, фізичним, творчим). Збагатити словник дітей словами - прикметниками: веселий, сумний, похмурий.
                            III тиждень
            1. Дидактична гра «Не помились, Петрушко!».
  Програмовий зміст: Сприяти розвитку у дітей зорового сприймання форми предметів – обстежувати форму, обома руками повертаючи предмет і обмацуючи його з усіх боків. Привчати дітей до самостійності, дотримання правил, а також до виконання дій, які потребують активності уяви.
           2. Дидактична гра «Запам’ятай будівлю».
  Програмовий зміст: : Розвивати зорову пам’ять, увагу. Вчити відтворювати з пам’яті основи побудови споруди. Розвивати конструктивні здібності.
          3. Дидактична гра «Знайди помилку художника».
  Програмовий зміст: Вчити використовувати набуті знання, шукаючи помилки в малюнках. Розвивати ініціативу, спостережливість.
                

                 IV  тиждень
           1. Дидактична гра «Відгадай, що в торбинці».
  Програмовий зміст: Вчити дітей раціональним прийомам дотикового обстеження форми предмета. Розвивати пізнавальну активність.
          2. Дидактична гра « Що змінилось».
  Програмовий зміст: Закріпити знання про призначення іграшок, побутових предметів, їх класифікацію. Розвивати пам’ять, кмітливість.
        
             3. Дидактична гра «Що спочатку, а що потім?»
  Програмовий зміст: Уточнити знання  дітей про послідовність подій у казці «Ріпка». Вчити послідовно відтворювати події, використовуючи наочні образи. Виховувати любов до усної народної творчості .
             
        

                           Жовтень

                         I  тиждень
           1. Дидактична гра: «Чи є в тебе, чи нема?».
   Програмовий зміст: Вчити впізнавати за формою знайомі предмети і порівнювати деякі схожі об’єкти. Розвивати пізнавальну активність.
           2. Дидактична гра «Хто тут ховається?».
  Програмовий зміст: Вчити дітей сприймати і запам’ятовувати предмети не ізольовано, а в їх життєво – практичних відношеннях; користуватися прийомом смислового запам’ятовування і пригадування, який полягає у встановленні смислових зв’язків між об’єктами, зображеними на картинках.
          3. Дидактична гра «Назви ознаки предметів».
  Програмовий зміст: Вчити добирати прикметники до запропонованих іменників.

                                      II тиждень
           1. Дидактична гра «Що лежить у торбинці?».
  Програмовий зміст: Закріплювати знання дітей про форму, вправляти в співвідношенні декількох предметів з одним і тим геометричним зразком.
           2. Дидактична гра «Впізнай за описом».
  Програмовий зміст: Вчити дітей осмисленому, цілеспрямованому запам’ятовуванню і пригадуванню предметів, по пам’яті відтворювати заховані від очей предмети, розширювати обсяг пам’яті й уваги.
          3. Дидактична гра «Що може ця тварина?»
  Програмовий зміст: Уточнювати й закріплювати уявлення про диких тварин ( зовнішній вигляд, рухи, що їсть, де живе). Збагачувати словник дітей дієсловами.

                                     III  тиждень
          1. Дидактична гра «Заховай мишку».
  Програмовий зміст: Закріпити у дітей уявлення про сім кольорів веселки: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.
          2.  Дидактична гра «Подорож містом».
  Програмовий зміст: Розвивати образне мислення дітей.
          3. Дидактична гра «Що для кого?»
  Програмовий зміст: Розвивати творче мислення. Виховувати доброзичливе відношення в сім’ї. Серед запропонованих предметів вибрати ті, які були б корисними для мами, тата, бабусі і брата.
              

                       
                  IV   тиждень  
        1. Дидактична гра «Доповни вбрання ведмедиків».
  Програмовий зміст: Закріпити знання дітей про кольори предметів. Вчити спів ставляти кольори у доборі вбрання для ведмедиків.  Розвивати уважність, логічне мислення. 
        2. Дидактична гра «Крамниця».
  Програмовий зміст: Закріпити у дітей уміння виділяти характерні ознаки предметів, вчити азам спілкування, класифікації. Формувати звичку допомагати один одному під час виконання завдання.
       3. Дидактична гра «Моя картина».
  Програмовий зміст: Вправляти дітей у словесному малюванні картин до казок. Розвивати образне мислення.

                         Листопад
                        I   тиждень
         1. Дидактична гра «Хто де живе?»
  Програмовий зміст: Вчити називати домашніх,  диких тварин та комах. Закріпити знання про їхній спосіб життя.
               
       2. Дидактична гра « Парні картинки» (овочі).
  Програмовий зміст: Вчити розрізняти та відповідно викладати овочі. Збагачувати словник, активізувати мислення.    
           3. Дидактична гра «Чия тінь?»
  Програмовий зміст: Вчити співвідносити зображення тварин з їхньою тінню. Активізувати словник, образне мислення.
                 
                       II   тиждень
      1. Дидактична гра «Яблука на дереві».
  Програмовий зміст: Розвивати окомір під час добору за зразком предметів визначеного розміру.
     2. Дидактична гра «Знайди відмінності».
  Програмовий зміст: Вчити придивлятись, порівнювати, співставляти, знаходити відмінне. Розвивати увагу, швидкість мислення.
     3. Дидактична гра «Хто назве більше дій».
  Програмовий зміст: Розвивати уявлення про професії дорослих, активізувати словниковий запас.

                                 III  тиждень
      1. Дидактична гра «Склади квітку».
  Програмовий зміст: Вчити дітей заповнювати отвори у трафареті вкладниками відповідного кольору та розміру, закріплювати поняття «один- багато». Розвивати окомір,  дрібну моторику рук.                 
     2. Дидактична гра «Назви одним словом».
  Програмовий зміст: Вчити групувати предмети за призначенням, способом використання, формою та ін..; вживати узагальнюючі слова.
      3. Дидактична гра «Що купила коза на ярмарку?»
  Програмовий зміст: Вчити визначати предмети на дотик. Розвивати тактильне відчуття.
                                IV  тиждень
       1. Дидактична гра «Геометричне лото».
  Програмовий зміст: Вчити дітей порівнювати форму зображеного предмета, взявши за еталон геометричні фігури.                 
       2. «Порівняй предмети».
  Програмовий зміст: Розвивати увагу дітей під час порівняння іграшок між собою за різними ознаками.      
       3. Дидактична гра « Ми малюємо музику».
  Програмовий зміст: Вчити слухати музику і передавати в кольорі її настрій, розвивати творче мислення, образну уяву.

                   
                    Грудень

                     тиждень
       1. Дидактична гра «Що під серветкою?»
  Програмовий зміст: Вчити на дотик впізнавати геометричні фігури, розвивати тактильні відчуття, образне міркування.
       2. Дидактична гра «Знайди такий самий».
  Програмовий зміст: Розвивати увагу дітей. Вчити знаходити предмети однакові за кольором, розміром, формою.
       3. Дидактична гра «Домалюй картинку».
  Програмовий зміст: Вчити дітей зосереджувати увагу на деталях предмета. Розвивати увагу, мислення.
                   
                       II тиждень
       1. Дидактична гра «Маленький і великий».
  Розрізняти предмети за величиною. Розвивати зорове сприйняття.
       2. Дидактична гра «Якої помилки припустився художник?»
  Програмовий зміст: Розвивати увагу. Вчити зосереджено роздивлятися картинку, знаходити помилки.
       3. Дидактична гра «Де сніговик?»
  Програмовий зміст: Вчити орієнтуватися в просторі ( вгорі, внизу), узгоджувати іменник з прийменником (на, під, над…).



                                  III  тиждень
      1. Дидактична гра «Казковий лабіринт».
  Програмовий зміст:Активізувати орієнтацію дітей у просторі, вміння провести лінію, не відриваючи руки від паперу. Сприяти розвитку самостійності ігрових дій.          
      2. Дидактична гра «Люстерко».
  Програмовий зміст: Вчити дітей уважно слідкувати за рухами дорослого, наслідувати їх. Розвивати увагу.
      3. Дидактична гра «В що з цим можна грати?»
    Програмовий зміст: Вчити використовувати звичні предмети ( паличка, кубик, коробка, каміння, картон тощо) як предмети – замінники. Розвивати творчі здібності.


                                  IV  тиждень
     1. Дидактична гра «Що в скриньці?»
  Програмовий зміст: Вчити називати якнайбільше ознак предметів, врахувавши величину, форму, колір, смак, запах, матеріал, приналежність.
       2. Дидактична гра «Відгукнися, не зівай».
  Програмовий зміст: Розвивати увагу, вміння уважно стежити за діями кожного учасника, щоб вчасно відгукнутися на поклик свого партнера, відтворювати у визначеній послідовності низку взаємозв’язаних дій тощо.          
       3. Дидактична гра «Що приніс нам Дід Мороз?»
  Програмовий зміст: Закріпити знання про свята зимового циклу. Відтворювати настрій Новорічного свята, зображуючи предмети, пов’язані зі святом. Розвивати уяву, творчість, фантазію.

                       Січень

                      I  тиждень
         1. Дидактична гра «Прикрасимо ялинку».
  Програмовий зміст: Вчити дітей групувати відтінки (по 2 відтінки кожного із шести кольорів).  Добирати їх за словом, яке означає колір.
         2. Дидактична гра «Чарівний столик».
  Програмовий зміст: Вчити дітей помічати й усвідомлювати оточуюче, зміни, які в ньому відбуваються.
         3. Дидактична гра «Подарунки для ляльки».
    Програмовий зміст: Вчити дітей фантазувати, порівнювати за кольором та формою фігури – замінники. Заохочувати до використання в грі предметів – замінників.


                                 II  тиждень
               1. Дидактична гра «Добери за кольором» 
                      (I варіант: з площинними фігурами)                                                           Програмовий зміст: Закріпити уявлення про сім кольорів спектру. Навчати дітей виділяти кольори, не звертаючи уваги на інші ознаки предметів ( форми, величини, функціонального призначення).
             2.  Дидактична гра «Орнамент».
  Програмовий зміст: Вчити дітей сприймати і відтворювати взаємне розташування геометричних фігур на площині з урахуванням їх кольору та форми. Заохочувати до створення інших візерунків шляхом переставлення геометричних фігур.                         
             3. Дидактична гра «Що це таке?»
  Програмовий зміст: Вчити дітей створювати в уяві образи на основі характерних ознак предметів.
       
                             
                                III  тиждень
           1. Дидактична гра «Добери за кольором» ( II варіант: з об’ємними геометричними фігурами).
  Програмовий зміст: Закріпити уявлення про сім кольорів спектру. Навчати дітей виділяти кольори, не звертаючи уваги на інші ознаки предметів ( форми, величини, функціонального призначення).
              2. Дидактична гра «Хто що їсть?»
   Програмовий зміст: Вчити називати диких тварин. Закріпити знання про їхній спосіб живлення. Активізувати орієнтацію дітей на аркуші паперу, вміння провести лінію від тварини до предмету частування.               
            3. Дидактична гра «Яка іграшка?»
    Програмовий зміст:  Розвивати уяву дітей, вчити уявляти собі предмети за їх схематичним зображенням.


                                 IV  тиждень
        1. Дидактична гра: «На що схоже?»
  Програмовий зміст: Вчити визначати форми реальних предметів на основі співставлення з геометричними фігурами.
             2. Дидактична гра «Виклади за зразком».
  Програмовий зміст: Вчити викладати візерунок за зразком. Розвивати пам'ять. Виховувати увагу, посидючість.               
             3. Дидактична гра «Різнокольорові галявини».
  Програмовий зміст: Вчити розкладати силуетні зображення іграшок різних кольорів на великі кольорові аркуші паперу – галявини. Розвивати увагу, мислення.

                      Лютий
                                    I тиждень
        1. Дидактична гра «Розрізні картинки».
  Програмовий зміст: Вчити складати з 4-6 частин (фрагментів) ціле.                     
             2. Дидактична гра «Що змінилось?»
  Програмовий зміст: Вчити дітей помічати відмінності на картинках. Виховувати увагу, спостережливість.                     
          3. Дидактична гра «Намалюй» картинку паличками».
  Програмовий зміст: Вчити дітей схематично зображувати різні предмети або сюжети за допомогою паличок, формувати вміння виділяти основну форму предмета. 
                    
                          
                                   II тиждень
       1. Дидактична гра «Залишаємо ковдру для Зайчика».
  Програмовий зміст: Співвідносити предмети за формою, кольором; розміщувати геометричні форми у відповідних отворах. Розвивати дрібну моторику пальців.               2. Дидактична гра «Поміркуй».
  Програмовий зміст: Вчити називати протилежні ознаки предметів.
           3. Дидактична гра «Чим я відрізняюсь від товариша?»
  Програмовий зміст: Вчити дітей знаходити ознаки відмінності у зовнішньому вигляді своєму та інших дітей, аналітично при цьому мислити.



                                    III тиждень
       1. Дидактична гра «Лебідонька».
  Програмовий зміст: Дати дітям уявлення про те, що колір є ознакою різноманітних предметів і використовується для їх позначення. Закріпити назву кольорів спектру.
          2. Дидактична гра «Веселі цифри».
  Програмовий зміст: Вправляти дітей у пізнаванні та запам’ятовуванні цифр в межах 5, вчити добирати картинки з відповідним числом предметів.
         3. Дидактична гра «Придумай малюнок».
  Програмовий зміст: Розвивати творчу уяву, образне мислення дітей у грі. Вчити перетворювати геометричну фігуру в образ, предмет; давати об’єктивну оцінку своїй праці, спільній роботі.

           
                                    IV тиждень
            1. Дидактична гра «Добери фігуру».
  Програмовий зміст: Закріплювати уявлення дітей про геометричні форми, вправляти у їх називанні. Вчити добирати фігури за зразком. Закріплювати навички обстеження геометричних форм прийомом обведення та накладання.                 
              2. Дидактична гра «Пригощаємо ляльок».
   Програмовий зміст: Закріплювати вміння ділити предмет на рівні частини. Виховувати навички культури поведінки.
              3. Дидактична «Коли і що ми робимо?»
  Програмовий зміст: Закріплювати знання дітей про частини доби  ( ранок, день, вечір, ніч). Вчити співвідносити види діяльності з певними часовими проміжками, правильно називати частини доби.

                                    Березень
                      I тиждень
             1. Дидактична гра «Веселий потяг».
                                        (  I варіант)
  Програмовий зміст: Вчити співставляти геометричні фігури за кольором та формою, знаходити фігури спільного кольору та форми. Розвивати увагу, спостережливість.
                      
                  2. Дидактична гра «Чого не стало?»
  Програмовий зміст: Вчити описувати іграшку по пам’яті, розвивати образне мислення, зорову пам'ять.
                  3. Дидактична гра «Одягнемо ляльок».
  Програмовий зміст: Вчити дітей орієнтуватись у величині ляльок, розмірі одягу, співставляти величину ляльки з розміром одягу.

  
                      II тиждень
           1. Дидактична гра «Веселий потяг».
                                       ( II варіант)
  Програмовий зміст: Вчити порівнювати геометричні фігури за кольором та формою, знаходити фігури однакової форми але іншого кольору. Розвивати логічне мислення.
               2.  Дидактична гра «Хто подорожує в потязі?»
  Програмовий зміст: Закріплювати порядковий рахунок. Вчити відновлювати по пам’яті розташування тварин у потязі. Розвивати мислення і пам'ять.
                      
                3. Дидактична гра «Вгадай, кого загадали».
  Програмовий зміст: Вчити дітей орієнтуватися в просторі.

                                     III тиждень
           1. Дидактична гра «Веселий потяг».
                                      ( III варіант)
  Програмовий зміст: Вчити порівнювати геометричні фігури за кольором та формою, знаходити фігури однакового кольору але іншої форми. Розвивати логічне мислення.
                2. Дидактична гра «Назви, що запам’ятав».
  Програмовий зміст: Розвивати зорову пам'ять, увагу.
                3. Дидактична гра «Склади картинку».
  Програмовий зміст: Вчити дітей «читати» схематичне зображення предмета та викладати даний предмет з різнокольорових форм.               
                              



                                 IV тиждень
          1. Дидактична гра  «Знайди тваринкам хвостики»
  Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей орієнтуватися на аркуші паперу, проводити пряму безперервну лінію. Розвивати увагу, пильність, окомір, точність рухів.
                 
              2. Дидактична гра «Число – цифра».
   Програмовий зміст: Вчити співвідносити цифри з числом в межах 5 і числа з цифрою. Розвивати кмітливість, математичні здібності.
             3. Дидактична гра «З чого варимо компот, а з чого – борщ?»
   Програмовий зміст: Закріплювати навички класифікації предметів. Розвивати спостережливість, увагу.


                    Квітень
                      
                                 I тиждень
              1.Дидактична гра «Казкові тварини з геометричних  
                                 фігур».                  
  Програмовий зміст: Вчити дітей  викладати тварину з різнокольорових геометричних фігур, додавати власні деталі. Розвивати творчу ініціативу, вміння бачити ціле і частини в предметі.
                    
         2. Дидактична гра «Математичні жарти».
  Програмовий зміст: Сприяти розвиткові мислення, творчої уяви. Вчити дітей виявляти ініціативу в з’ясуванні питань, роздумах, спонтанних образних асоціаціях, відстоювати свою точку зору. Вчити в процесі гри використовувати набуті знання, вміння і навички. Виховувати спостережливість.
                3. Дидактична гра «Придумай малюнок».
  Програмовий зміст: Розвивати творчу уяву, образне мислення дітей у грі. Вчити перетворювати геометричну фігуру в образ, предмет; давати об’єктивну оцінку своїй праці, спільній роботі.


                                    II  Тиждень
         1. Дидактична гра «Знайди пару кожному предмету».
  Програмовий зміст: Вчити дітей підбирати до предмета річ, яка найбільше йому підходить. Розвивати увагу, асоціативне мислення.
                     
              2. Дидактична гра «Прикрасимо килимок для Зайчика»
  Програмовий зміст: Закріплювати геометричні фігури ( круг, квадрат, трикутник), знаходити закономірність у послідовності предметів, вчити самостійно продовжувати ланцюжок.
              3. Дидактична гра «Шукаємо скарб».
   Програмовий зміст:  Вчити рухатися в просторі за заданим напрямком.                                                        

                        III Тиждень
         1. Дидактична гр. «Кружечки – шикуйтесь!»
  Програмовий зміст: Вчити дітей викладати кружечки з малого до великого. Розвивати окомір, відчуття розміру.
             2. Дидактична гра «Будь уважний».
  Програмовий зміст: Вчити дітей орієнтуватися в просторі відносно себе, закріпити об’ємні геометричні фігури.
             3. Дидактична гра «Фантазери».
  Програмовий зміст: Вчити бачити або придумувати за заданою цифрою казкового героя. Розвивати уяву, творче мислення.

                         IV Тиждень
        1.Дидактична гра «Метелик»
 Програмовий зміст: Вчити дітей орієнтуватися на обмеженій площині
( вправо – вліво), переміщувати метелика за поданою командою.
               2. Дидактична гра «Який предмет зайвий?»
  Програмовий зміст: Вправляти дітей в класифікації предметів за функціональним призначенням або категоріями; вирізняти з них ті, які не належать до певної групи.
                        
         3. Дидактична гра «Зроби з паличок  ялинку,
                                                    грибочок».
  Програмовий зміст: Вчити дітей схематично зображувати різні предмети або сюжети за допомогою паличок, формувати вміння виділяти основну форму предмета. 
                         


                                       Травень

                         I тиждень
         1. Дидактична гра «Маленькі майстри».
  Програмовий зміст: Вчити складати цілий предмет з частин, використовуючи узагальнююче слово «посуд».                   
            
              2. Дидактична гра «Яка казка заховалась?»
  Програмовий зміст: Запропонувати дітям згадати кількість ідентичних героїв у знайомих казках, проаналізувати їх кількість. Закріпити рахунок в межах 3, поняття « один – багато».
             3.Дидактична гра «Чого буває по два?»
  Програмовий зміст: Продовжувати знайомити дітей з будовою тіла людини. Вчити виділяти частини тіла, яких буває тільки по двоє та відповідно предмети одягу та взуття для них. Розвивати асоціативне, образне мислення.


                          II тиждень
          1. Дидактична гра «Знайди тваринкам вушка»
  Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей орієнтуватися на аркуші паперу, проводити пряму безперервну лінію. Розвивати увагу, пильність, окомір, точність рухів.                            
            2. Дидактична гра «Маленькі кухарчата»
  Програмовий зміст: Закріплювати рахунок в межах 3, називати остаточний результат. Виділяти задану кількість об’єктів ( предметів) із певної групи.
            3. Дидактична гра «На що схожа хмаринка?»
  Програмовий зміст: Удосконалювати навички асоціативного мислення, вміння співвідносити реальні об’єкти з умовно – схематичним зображенням. Розвивати образне мислення.
                   

                          III тиждень
            1. Дидактична гра «Зачаровані предмети».
   Програмовий зміст: Вчити дітей викладати з трьох паличок трикутник, з чотирьох – квадрат, а з мотузка – круг. Розвивати дрібну моторику рук, кмітливість, образне мислення.

                   2. Дидактично – рухлива гра «Птахи радіють весні»
  Програмовий зміст: Вчити встановлювати рівність або нерівність груп предметів шляхом упорядкування пар, поняття « більше на один», «менше на один», « порівну».
                   3. Дидактична гра «Плаває – тоне»
  Програмовий зміст: Вчити дітей виділяти з картинки предмети, які можуть плавати на воді і не тонути, обґрунтовувати свою відповідь. Розвивати асоціативне, образне мислення.
                       


                          IV тиждень
            1. Дидактична гра «Казкові квіти»
  Програмовий зміст: Закріпити знання площинних геометричних фігур
( круга, квадрата, трикутника), дотримуватись певного алгоритму викладання квітів.
                   2. Дидактична гра « Лабіринт»
  Програмовий зміст: Продовжувати вчити орієнтуватись в лабіринті. Розвивати увагу, пильність, окомір, точність рухів.
                   3. Дидактична гра «Хто я?»
  Програмовий зміст: Вчити відгадувати предмет за показом (в-ль зображує жестами, мімікою, звуками предмет, тварину, професію тощо), називати та приєднуватись до показу. Розвивати творчі здібності.


Немає коментарів:

Дописати коментар