«Веселий потяг» (заняття в другій молодшій групі з логіко – математичної діяльності ).
Програмовий зміст: формувати знання дітей про рівність та нерівність множин за кількістю елементів. Учити розуміти запитання «скільки», поняття «порівну», «більше-менше», співвідносити величини в дидактичних іграх. Закріпити знання дітей про геометричні фігури. Удосконалювати знання основних кольорів6 зелений, червоний, синій, білий. Виховувати посидючість та інтерес до математики.
Матеріали: картини із зображення свійських тварин, кошик із шишками, геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник), рахункові палички, нитки, картки із зображенням ведмедиків, капелюшків та черевичків.
                                                  Хід заняття
-       Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні ми підемо гуртом до лісу – помилуємося природою, подивимося на тваринок, птахів.
-       А як ми поїдемо? Гадаю, що поїздом буде найзручніше.
-       Що нам потрібно, щоб поїхати на поїзді? Так, квитка. Ось зараз я вам їх роздам (роздаю геометричні фігури – діти повинні сісти на місце в «поїзді» на якому лежить зображення їхньої фігури).
       Перща зупинка. Озеро (сюжетна картина).
-       Подивіться, хто плаває в озері? (качка)
-       А хто плаває поряд з дорослою качкою?(каченята)
-       Скільки каченят? (багато)
-       Скільки великих качок? (одна)
-       А які каченята за розміром? (маленькі)
-       А качка? (велика)
-       А як каже качка? (ках-ках)
         Поїзд рушає далі. Знову роздаю квитки.
         Друга зупинка. Лісова галявина.
-       Ось ми і прийшли. І перш за все відгадайте загадку:
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає,
Хоч мала сама на зріст,
Та великий в неї хвіст.
Як намисто оченята.
Хто це? Спробуй відгадати. (білка).
Вихователь звертає увагу дітей на іграшкову білочку з кошиком.
-       Погляньте, що тут у кошику? (горішки, шишки та гриби)
-       Скільки горішків? (багато)
-       А грибочків? (багато)
-       А шишок? (одна).
      Добре, діти. Білочка дуже любить ласувати грибочками. От давайте пригостимо білочку та її подружок грибочками.
     Діти сідають за столи. Робота з картками. На верхню смужку - 3 білочки, на нижню – 2 грибочки. Всім білочкам вистачає грибочків? Чого більше, білочок чи грибочків? Як зробити так, щоб усім білочкам вистачило грибочків? Додати ще 1 грибочок. По скільки білочок та грибочків? Однаково, або порівну. Повторюємо нове слово – порівну.
    Знову їдемо на поїзді відповідно придбаних білетів.
    Третя зупинка.
     Сенсорна вправа «Виклади геометричну фігуру».
    На столах лежать рахункові палички та нитки. Із паличок треба викласти квадрат та трикутник, а із ниток – коло.
    Поїзд рушає до останньої зупинки (по білетах).
    Логічна гра «Доповни вбрання ведмедиків». До вбрання ведмедиків діти добирають за кольором капелюшки та черевички.

    Підсумок заняття. От і завершилася наша прогулянка. Ми з вами дізнались багато нового: як тварини живуть у лісі, чим харчуються та як розважаються. Вам сподобалась наша подорож?

2 коментарі: